Νέα concepts από premium ποιότητες - Ποιοι λαμβάνουν πρώτοι θέσεις στην αγορά

Το «τρίτο κύμα» είναι μια νέα αγορά που αναδύεται στον κλάδο του καφέ, διεκδικώντας μερίδιο από μια πίτα που ξεπερνά τα 250 εκατ. ευρώ σε επίπεδο λιανικής, με τα cafe -τα εξειδικευμένα σημεία κατανάλωσης- να ξεπερνούν τα 40.000 καταστήματα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις.

Η αγορά επιδεικνύει αντοχές στην κρίση, γεγονός που ερμηνεύει τόσο τις συνεχείς επενδύσεις μεγάλων βιομηχανικών μονάδων (Nestle, Mondelez κ.ά.) σε υποδομές και αναβάθμιση παραγωγικών εγκαταστάσεων όσο και τις σταθεροποιητικές τάσεις στα έσοδα των οργανωμένων δικτύων εστίασης, παρά τη συνεχή ανάπτυξη νέων concepts. Στο πλαίσιο αυτό, το «τρίτο κύμα» φαίνεται να κρύβει επενδυτικές ευκαιρίες. Κρύβει, βέβαια, και κινδύνους για επιχειρηματίες που δεν κατέχουν την τεχνογνωσία. Ας σημειωθεί ότι στο «πρώτο κύμα» οι επιχειρηματίες της αγοράς του καφέ εστίασαν στην κατανάλωση. Στο επίκεντρο ήταν η καφεΐνη και η τάση βρέθηκε στο απόγειό της με τη διάδοση του στιγμιαίου καφέ. Το «δεύτερο κύμα» ήρθε με τη ραγδαία διεθνή επέκταση των αλυσίδων καφέ και την ανάπτυξη των χαρμανιών για μαζική κατανάλωση - παράλληλα με την είσοδο στην αγορά προϊόντων για αναβάθμιση της γεύσης (κρέμες, σιρόπια, σαντιγί, γλυκαντικά κ.ά.).


Το «τρίτο κύμα» είναι μια τάση όπου ο επιχειρηματίας διαθέτει γνώση γύρω από την παραγωγή, την επεξεργασία, το καβούρδισμα και προσεγγίζει το προϊόν όπως την μπίρα, το premium ουίσκι και το κρασί. Εστιάζει δηλαδή στην ποιότητα - μέσω της εμπλοκής του στη βελτίωση της σχέσης μεταξύ καλλιεργητών και εμπόρων. Ο όρος (third wave of coffee) επινοήθηκε από τους baristas της Νέας Υόρκης και αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς διεθνώς, ενώ έχει εκφραστές στην ελληνική αγορά. Διαβάστε περισσότερα στο www.naftemporiki.gr