Tο franchise είναι η πλέον διαδεδομένη μορφή με την οποία αναπτύσσονται οι επιχειρήσεις παγκοσμίως και η πιο ασφαλής όσον αφορά την επιβίωσή τους σε σύγκριση με την υπόλοιπη αγορά
Παρόλα αυτά και όπως επισημαίνει ο συνεργάτης μας κ. Σωτήρης Γιαννακάκης, δικηγόρος (LL.M. Harvard, ΗΠΑ), νομικός σύμβουλος και υπεύθυνος διεθνών σχέσεων του Συνδέσμου Franchise της Ελλάδος, στην αγορά του franchise δεν αρκεί η επιλογή μιας καλής ιδέας και ενός έξυπνου concept. Επιβάλλονται προσεκτικές κινήσεις και πιστή τήρηση συγκεκριμένων κανόνων, προκειμένου να επιτευχθεί μια επιτυχημένη επιχειρηματική ανάπτυξη με τη μέθοδο της δικαιόχρησης.
Στη σύγχρονη αγορά του franchise, παρατηρείται το φαινόμενο αρκετών concept που δυστυχώς αναπτύσσονται παραλείποντας σημαντικά βήματα εν τη γενέσει τους, οπότε και η ανεπιτυχής τους μελλοντική πορεία, σύμφωνα με τον κ. Γιαννακάκη, είναι προδιαγεγραμμένη. Οι περιπτώσεις αυτές εμφανίζονται συνηθέστερα στον χώρο της εστίασης, επειδή σ’ αυτόν δραστηριοποιούνται ένα μεγάλο μέρος όσων επιλέγουν το franchise, αλλά και εξαιτίας του γεγονότος ότι πολλοί επαγγελματίες που αναζητούν χαμηλά έσοδα και μικρά περιθώρια κερδών, καταλήγουν σε καταστήματα εστίασης. Κύριο χαρακτηριστικό του προφίλ τους είναι η μικρή επενδυτική τους δυνατότητα και η ανάγκη τους για τακτικές μείωσης του κόστους, γεγονός που ενισχύει και το επιχειρηματικό ρίσκο στις περιπτώσεις αυτές.

Εμείς, στην TOP FRANCHISES, έχοντας κατηγοριοποιήσει τις προτάσεις που αναπτύσσουμε, κάνουμε ξεκάθαρη από την αρχή στους υποψηφίους τη διαφορά ανάμεσα σε ένα startup ή next concept και σ’ ένα premium ή superior brand.
Διαθέτοντας μεγάλη εμπειρία στην ανάπτυξη premium brands, δηλαδή εκείνων που προσφέρουν στους πελάτες τους σημαντικά διαφοροποιητικά χαρακτηριστικά που εκείνοι αναγνωρίζουν και επιζητούν, πριν καν εντάξουν το franchise, δημιουργήσαμε μια νέα κατηγορία, αυτή των superior. Αυτά ξεχωρίζουν για την επιλεκτική τους ανάπτυξη, για τις ιδιαίτερα σκληρές διαδικασίες αξιολόγησης που τηρούν και που δεν οδηγούν σε εφήμερες σχέσεις δικαιόχρησης, αλλά και για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που διαθέτουν, για τα οποία το κοινό θα μετακινούνταν πολύ μακρύτερα από την περιοχή του, προκειμένου να τα προμηθευτεί ή να τα απολαύσει.
Η εμπειρία του θρυλικού Miran, που μετά από 92 χρόνια λειτουργίας δημιούργησε ένα ολοκληρωμένο σύστημα για τη δημιουργία ενός αυστηρά περιορισμένου αριθμού καταστημάτων, μόνο σε επιλεγμένα σημεία, καθώς και αυτή του Tailor Made, του πρώτου micro roastery, που μετέτρεψε την πλατεία Αγίας Ειρήνης στο Μοναστηράκι σε αυτό που βλέπουμε σήμερα, μας έδωσαν την ώθηση να φέρουμε στην αγορά νέα superior brands, για πραγματικούς leaders.
Το ταξίδι στον χώρο του ποιοτικού τροφίμου μας οδήγησε στην ανεύρεση ενός brand τυροκομικών προϊόντων που έπρεπε να είναι παλιό, να διατηρεί τις αρχές που του κληροδοτήθηκαν και να είναι προσηλωμένο στις παραδοσιακές μεθόδους παρασκευής. Προκειμένου όμως να μπορεί να αναπτυχθεί, έπρεπε να έχει επαφή και με τη σύγχρονη τεχνολογία, ώστε να παράγει μία μεγάλη ποικιλία παραδοσιακών τυριών και γιαουρτιών. Η έρευνα ήταν δύσκολη, αλλά στο τέλος μας αποκάλυψε ένα όνομα με υψηλή ποιότητα προϊόντων και εμμονή στην ελληνικότητα, που στην προκειμένη περίπτωση εκφράζεται με τη χρήση μικρών και ελεύθερων κοπαδιών, τα οποία τρέφονται σε αγνά βοσκοτόπια, εξασφαλίζοντας έτσι την ίδια γεύση και σύσταση με τα τυριά των παππούδων μας. Μετά απο 7 πετυχημένα καταστήματα και 80 χρόνια ιστορίας, ήρθε η προσθήκη στο concept της γευστικής εμπειρίας. Πιάτα για όλες τις ώρες της ημέρας, φτιαγμένα αποκλειστικά από τα τυροκομικά προϊόντα του, ολοκληρώνουν το νέο franchise, το οποίο θα αποκαλυφθεί στο επενδυτικό κοινό στις αρχές του 2017 και για το οποίο χρειάστηκαν δύο χρόνια σκληρής προετοιμασίας, επενδύσεων, δοκιμών και διορθώσεων.

Ένα σημαντικό κενό, στα δίκτυα βιολογικών super market, ήρθε να καλύψει η πρότασή μας με το Βιολογικό Χωριό.
Ένα μοναδικό project που συγκέντρωσε όλο τον κόσμο των πιστοποιημένων βιολογικών προϊόντων κάτω από τη σκέπη του, οδηγώντας τον καταναλωτή να γνωρίσει την αγνότητα και την υψηλή θρεπτική αξία που μπορεί να προσφέρει η φύση στην καθημερινή του διατροφή. Το βιολογικό τρόφιμο δεν είναι απλά μια λέξη πάνω σε μια συσκευασία, αλλά ένας νέος κόσμος εναλλακτικός, διαφορετικός. Το Βιολογικό Χωριό κατάφερε, από το 2008, να μεταδώσει και να δημιουργήσει μία νέα τάση, καλύπτοντας τις ανάγκες των vegetarian, vegan, ωμοφάγων, ανθρώπων που έχουν δυσανεξία στη γλουτένη, στη λακτόζη, διαβητικών, καθώς και μιας μεγάλης μερίδας κοινού που ακολουθούν εναλλακτικούς τύπους διατροφής, δημιουργώντας έως τώρα 4 κερδοφόρα καταστήματα.
Τέλος, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017, θα ακολουθήσει μία αλυσίδα καταστημάτων που βρήκε τεράστια ανταπόκριση από το καταναλωτικό κοινό, τόσο χάρις στην καινοτομία του τρόπου διάθεσης των προϊόντων της, όσο και λόγω της ανώτατης ποιότητάς τους.