Με στόχο σε δύο χρόνια να διαθέτει δίκτυο δεκαπέντε καταστημάτων εισέρχεται στην αγορά του franchise το «Βιολογικό xωριό», ένα νέο concept από το λιανεμπόριο τροφίμων, που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στα βιολογικά προϊόντα
Το κείμενο αποτελεί αναδημοσίευση από την στήλη «μικρομεσαίες επιχειρήσεις» της ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ
Πρόκειται για ένα εγχείρημα του Δημήτρη Κρομμύδα, ο οποίος ίδρυσε την επιχείρηση το 2008 βασιζόμενος στην αναδυόμενη τάση της υγιεινής διατροφής (κυρίως από καταναλωτές μεσαίου και υψηλού εισοδήματος που είναι σε θέση να δαπανήσουν λίγο περισσότερα χρήματα για να εξασφαλίσουν καλύτερη ποιότητα στο καλάθι τους).
Ο Δημήτρης Κρομμύδας, που προέρχεται από επιχειρηματική οικογένεια με δραστηριότητα στο χώρο των παραδοσιακών τροφίμων, εγκαινίασε τη δική του επιχειρηματική δράση προωθώντας μέσω του πρώτου Βιολογικού xωριού στη Βούλα (άνοιξετο 2008) βιολογικά προϊόντα από φρούτα και λαχανικά μέχρι κρέας, προϊόντα χωρίς γλουτένη, βιταμίνες κ.ά. Το concept περιλαμβάνει επίσης Organic Bar με ροφήματα και σνακς παρασκευασμένα από βιολογικά υλικά.
Δύο χρόνια μετά τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος επένδυσε στην εταιρεία ως μέτοχος ο Νίκος Ζαχαράτος, πρώην διευθυντικό στέλεχος σε πολυεθνική εταιρεία του λιανεμπορίου. Ως συνέταιρος από το 2010 συνέβαλλε στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, που έφθασε να μετρά πέντε καταστήματα, εκ των οποίων το πρώτο franchise μόλις άνοιξε τις πύλες του (13 Φεβρουαρίου) στη Νέα Σμύρνη, στην οδό Αγ. Φωτεινής 47, σε έναν χώρο 320 τ.μ.
O ετήσιος τζίρος των τεσσάρων εταιρικών καταστημάτων ανέρχεται σε 5 εκατ. ευρώ, με περιθώριο EBITDA της τάξης του 12%. Τα πρώτα χρόνια της δραστηριότητας ο ρυθμός ανάπτυξης έφτανε σε ετήσια βάση το 30%, ενώ πλέον έχει σταθεροποιηθεί στο 10%.
Σημειώνεται ότι για έναν υποψήφιο franchisee το μέσο ύψος επένδυσης κυμαίνεται σε 170.000 ευρώ για μέσο μέγεθος καταστήματος 250-350 τ.μ.
Η διοίκηση της εταιρείας, όπως σημειώνει στο «ΜΜ» ο κ. Ζαχαράτος, δίνει έμφαση στο δίκτυο των προμηθευτών, που είναι αυστηρά ελεγμένες επιχειρήσεις - πιστοποιημένες για τη σωστή παραγωγή, διαλογή και διανομή των βιολογικών τροφίμων.
Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται ο ΒΙΟΑγρός, η Bio Quest και η Biosmart.
Σε μια περίοδο που ο κλάδος του λιανεμπορίου βαίνει σε φάση συγκέντρωσης, η εταιρεία βλέπει περιθώρια εισόδου νέων παικτών με διαφοροποιημένη πρόταση.

«Υπάρχει χώρος για νέους “παίκτες”.
Αυτό που διαφοροποιεί το Βιολογικό Χωριό είναι οι ανταγωνιστικές τιμές, η
σχέση εμπιστοσύνης που έχουμε αναπτύξει με το καταναλωτικό κοινό και η
συνεχής ενημέρωση των πελατών μας. Το Βιολογικό xωριό είναι ένα
ολοκληρωμένο σούπερ μάρκετ που καλύπτει εκτός από τη διατροφή και την
πιστοποιημένη bio-δια-βίωση των καταναλωτών» αναφέρει ο κ.
Ζαχαράτος, εξηγώντας ότι για να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός απαιτούνται
επενδύσεις σε μεγάλα καταστήματα με αντίστοιχο όγκο προϊόντων, κάτι που
δεν φαίνεται στον υφιστάμενο ανταγωνισμό που έχει περιοριστεί σε
βιολογικές γωνιές, μέσα σε συμβατικά καταστήματα ή σε μικρά αμιγώς
βιολογικά μαγαζιά.
«Λειτουργούμε με δράσεις που
διασφαλίζουν την ποικιλία, τη σταθερότητα των τιμών, την τυποποίηση, τη
μηχανογράφηση, τις σύγχρονες εγκαταστάσεις αλλά και το υψηλό επίπεδο
εξυπηρέτησης, δημιουργώντας πραγματικά φιλικά καταστήματα» προσθέτει.
Μιλώντας
για το business plan της εταιρείας, σημειώνει ότι για το 2017
προετοιμάζεται η δημιουργία δύο έως τεσσάρων νέων καταστημάτων.
Την ανάπτυξη του δικτύου franchise έχει αναλάβει η εξειδικευμένη εταιρεία TOP FRANCHISES, που φέρεται να σχεδιάζει την ανάπτυξη δύο νέων καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας και δύο στα βόρεια προάστια.
Έως το 2019 στόχος είναι το «Βιολογικό Χωριό» να αγγίξει τα 15 καταστήματα, με παρουσία και σε κάποια από τα μεγάλα επαρχιακά αστικά κέντρα, όπως η Θεσσαλονίκη και η Πάτρα.

Διαβάστε το πρωτότυπο ΕΔΩ