Το Jerrys foodtruck είναι από αυτά τα food spots που έκανε ντόρο πριν καν ανοίξει!
Ο καινοτόμος συνδυασμός μιας καντίνας σε έναν εσωτερικό χώρο και των λαχταριστών γλυκών που προσφέρει κατάφερε να κερδίσει τους θεσσαλονικείς σε αξιοζήλευτα μικρό χρονικό διάστημα κι αν παρατηρήσει κανείς τις φωτογραφίες που ακολουθούν θα αντιληφθεί αμέσως τον λόγο. Πεντανόστιμα ντόνατς, αφράτο τσουρέκι ή αλμυρά hot dogs γι αυτούς που προτιμούν τις αλμυρές γεύσεις είναι μόνο μερικά από αυτά που μπορεί κάποιος να βρει σε αυτή την ιδιαίτερη καντίνα. Οι συνδυασμοί γεύσεων είναι δεκάδες και χωρίς να θέλω να φανώ υπερβολική είναι όλοι υπέροχοι. Στα θετικά του μαγαζιού επίσης συμπεριλαμβάνεται και η άριστη εξυπηρέτηση που σίγουρα φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την επιτυχία του. Πίσω από την ιδέα βρίσκονται δύο φίλοι, ο Τάσος Γκουζκούνης και ο Γιάννης Χρηστίδης οι οποίοι μας μιλούν αποκλειστικά για το εγχείρημα και τα επερχόμενα σχέδια τους ενώ μας εξηγούν πόσο δύσκολο είναι να είσαι επιχειρηματίας στην Ελλάδα του σήμερα.
Πείτε μου την ιστορία. Πως ξεκίνησε η ιδέα;
Γιάννης: Το concept με τα donuts το έθεσε ουσιαστικά ο Τάσος, ο οποίος ίδρυσε πριν από 4 χρόνια το Eris donuts που βρίσκεται στην Τσιμισκή και αποφάσισε ότι ήθελε να το εξελίξει και να δημιουργήσει κάτι καινούργιο. Μεγάλο πλεονέκτημα στο εγχείρημα μας υπήρξε η τεχνογνωσία και η άμεση επαφή που είχε με την παραγωγή. Κάπως έτσι λοιπόν δημιουργήθηκε αυτό που βλέπετε σήμερα.
Τάσος: Κάναμε μια συζήτηση και συμφωνήσαμε αμέσως. Τυχαίνει μάλιστα να έχουμε έναν κοινό θείο ο οποίος ονομάζονταν Γεράσιμος και είχε μια καντίνα στην Αμερική και έτσι αποφασίσαμε να συνδυάσουμε το στυλ της καντίνας και το όνομα καθώς και το δίπτυχο γλυκό και hot dog. Θέλαμε να επενδύσουμε την ιδέα της καντίνας με ένα σταθερό μαγαζί καθώς και στην ποιότητα και στο ιδιαίτερο σερβίρισμα όσων προσφέρουμε.
Γιατί επιλέξατε την Θεσσαλονίκη;
Γιάννης: Πρώτον διότι είμαστε Θεσσαλονικείς και θέλουμε πάντα να φροντίζουμε την πόλη που τόσο αγαπάμε. Επιπλέον θεωρούμε ότι στην Θεσσαλονίκη εκτιμάται το καλό φαγητό γι αυτό άλλωστε φημίζεται για την ποιότητα του και νομίζω πως ο θετικός ανταγωνισμός που έχει δημιουργηθεί δίνει χώρο να ανθίσουν νέες επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για την υψηλή ποιότητα όσων προσφέρουν.
Τάσος: Συμφωνώ απόλυτα. Η ιστορία έχει δείξει ότι αν ένα μαγαζί ξεκινήσει από εδώ και η Θεσσαλονίκη το αγκαλιάσει οι άλλες πόλεις θα το δεχτούν πιο εύκολα ενώ το αντίστροφο μπορεί και να μην συμβεί. Φυσικά πρέπει να πούμε ότι υπάρχει στα άμεσα πλάνα η επέκταση μας και σε άλλες πόλεις.
Πόσο εύκολο είναι να επιβιώσουν δύο νέοι επιχειρηματίες στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης;
Γιάννης: Δυστυχώς είναι πάρα πολύ δύσκολο, είτε δραστηριοποίησε χρόνια στον επιχειρηματικό χώρο είτε ξεκινάς από το μηδέν, γιατί γίνεσαι αυτόματα συν -μέτοχος με το κράτος με ότι αυτό συνεπάγεται. Οπότε όλο αυτό σε αναγκάζει ή να χρεώσεις υπερβολικά το προϊόν ώστε να έχεις ένα συμφέρον κέρδος, είτε αρκετά λιγότερο ώστε να γίνεις πιο ανταγωνιστικός και να πουλήσεις περισσότερο. Θεωρώ πως για να επιβιώσεις θα πρέπει να είσαι πολύ καλά διαβασμένος, να μελετήσεις τους κανόνες της αγοράς και τις συνθήκες που ενδέχεται να επικρατούν έτσι ώστε όταν αρχίσεις να δουλεύεις, να καταφέρεις να παραμείνεις βιώσιμος. Είναι πράγματι τόσο ξενέρωτη διαδικασία όσο ακούγεται, γιατί ενώ εσύ θέλεις να δημιουργήσεις και να δώσεις αυτό που παράγεις στον πελάτη, πρέπει να ασχολείσαι με την γραφειοκρατία και τους φόρους.
Τάσος: Εγώ νομίζω πως το πιο σημαντικό κομμάτι είναι αυτό που προσφέρεις να μπορεί ο κόσμος να το δεχτεί και να καταλάβει ότι κερδίζει περισσότερα από αυτά που θα πληρώσει. Σε αυτό συμπεριλαμβάνεται φυσικά εκτός από το τελικό προϊόν, η εξυπηρέτηση, η καινοτομία, η ιδέα. Στην δική μας περίπτωση, το κοινό μας είναι πολύ νεανικό και θέλει να φάει κάτι νόστιμο στα γρήγορα, να περάσει καλά και να ζήσει μια διαφορετική εμπειρία καντίνας από αυτές που έχει συνηθίσει. Είμαστε της φιλοσοφίας ότι είναι πολύ σημαντικό ο πελάτης να περάσει όμορφα όταν έρχεται εδώ και αν κρίνω από την ανταπόκριση του κόσμου και τα μηνύματα που λαμβάνουμε νομίζω πως τα καταφέρνουμε.
Γιατί αρέσει τόσο πολύ στους Έλληνες το street food;
Γιάννης: Νομίζω πως αν μου έκανες την ίδια ερώτηση πριν μια πενταετία κι εγώ ο ίδιος θα σε ρωτούσα τι ορίζεται ως street food. Καταρχάς, πρέπει να πούμε ότι δεν πρόκειται για fast food αλλά έχει καταφέρει σε ένα βαθμό να το αντικαταστήσει. Είναι ένα κίνημα που προέρχεται από το εξωτερικό και έχει γεμίσει το κενό που δημιουργήθηκε πριν κάποια χρόνια στην αγορά αναφορικά με το που μπορεί να φάει ένας νέος άνθρωπος που θέλει κάτι ποιοτικό και ταυτόχρονα μοδάτο και καινοτόμο. Κάτι που θα τον προσελκύσει να το φάει γρήγορα και στο χέρι αλλά θα είναι καλό ποιοτικά γιατί αλλιώς είναι βέβαιο πως θα το τιμωρήσει και θα στραφεί αλλού.
Τάσος: Εγώ θεωρώ πως αν καταφέρεις να εξασφαλίσεις την ποιότητα αυτών που προσφέρεις έχεις αυτόματα καταφέρει να κρατήσεις το κίνημα της νεολαίας και μπορείς να το εξελίξεις προσαρμόζοντάς το στις ανάγκες του κοινού σου. Απλά νομίζω ότι το streetfood δεν αρέσει σε όλους και ίσως δεν είναι και για όλους. Αυτοί που το προτιμούν είναι οι πιο νέοι άνθρωποι λόγω των επιρροών από το εξωτερικό και της δύναμης των social media.
Σας ρωτάει ο κόσμος που έρχεται για την Σίσσυ (Χρηστίδου);
Γιάννης: Η Σίσσυ είχε έρθει όταν ανοίξαμε και ανεβάσαμε ένα βιντεάκι στα social media. Πραγματικά λοιπόν ακούστηκε αρχικά λόγω αυτού και υπήρχε κόσμος που ρωτούσε. Αλλά τώρα πια το μαγαζί έχει πάρει μια δική του δυναμική, οπότε ο κόσμος το αναγνωρίζει μόνο του και αυτό μας κάνει εξαιρετικά χαρούμενους. Είναι πολύ ωραίο συναίσθημα που όταν μας δει κάποιος στο δρόμο είτε εμένα είτε τον Τάσο μας συνδέουν με το Jerrys κι όχι με άλλα πράγματα που έχουμε κάνει στο παρελθόν.
Τάσος: Επίσης ήρθε όταν κλείσαμε έναν χρόνο λειτουργίας πριν έναν μήνα περίπου και μάλιστα έφτιαξε και ντόνατ. Αλλά γενικά συμφωνώ με τον Γιάννη, πλέον το μαγαζί έχει πάρει μια δική του δυναμική και είμαστε πολύ χαρούμενοι γι αυτό.
Οι λογαριασμοί σας στα social Media είναι πολύ δημοφιλής. Θεωρείτε ότι σας έχουν βοηθήσει στην προώθηση της δουλειάς σας;
Γιάννης- Τάσος: Η αλήθεια είναι πως μας έχουν βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό . Ξέραμε εξ αρχής ότι το κοινό μας έχει άμεση σχέση με τα social media, όποτε δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στο συγκεκριμένο κομμάτι. Χαιρόμαστε πολύ που έχει αυτή την ανταπόκριση και πρέπει να πούμε ότι το γεγονός πως και πελάτες μας πολύ συχνά ανεβάζουν φωτογραφίες με τα προϊόντα έχει συμβάλλει σημαντικά στο να ‘’ακουστεί’’ το μαγαζί. Το υλικό που ανεβαίνει το δημιουργούμε μόνοι μας ενώ έχουμε αναλάβει εξ ολοκλήρου την επικοινωνία με τον κόσμο και τα σχόλια που λαμβάνουμε είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά.
Πρωτοδημοσιεύτηκε στο inzone